El CCOC de la Granadella, impulsa la primera Xarxa d’Iniciatives Oleoturístiques de Catalunya
La primera trobada serà el dilluns 13 de febrer i ja compta amb 40 assistents d’arreu de Catalunya
En aquesta primera trobada convoca tan sector públic com privat, i pretén ser un fòrum de debat entre els diferents agents que intervenen en la cadena de valor, amb la finalitat de definir estratègies catalanes d'impuls i promoció de l'oleoturisme al nostre país.
Assistiran pel que respecta al sector públic representants de: la Direcció General de Turisme, el Departament d'Agricultura, dels Patronats de Turisme de Lleida i Tarragona, del Panell de Tast d'Olis de Catalunya, Consells Comarcals, etc... i per part del sector privat: molins d'oli, restauradors, allotjaments, empreses d'activitats turístiques, agències de viatges, centres d'interpretació, el Clúster de l'Oli de Catalunya, Denominacions d'Origen, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, etc...
La jornada tindrà lloc el dilluns 13 de febrer a la seu del CCOC de la Granadella, i ja han confirmat l'assistència 40 persones.
Aquesta sessió s'iniciarà amb una visita guiada al MuOC ( Museu de l'Oli de Catalunya) i continuarà amb un debat obert entre tots els assistents per definir els principals objectius i el pla de treball per a la creació de la primera Xarxa d'Iniciatives Oleoturístiques de Catalunya.
El CCOC com a entitat dinamitzadora del sector oleoturístic de Catalunya, considera que després d'un intens treball de consolidació de diferents projectes impulsats pel Departament d'Agricultura i la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya on s'ha impulsat projectes europeus com ENPI i "Well -O-live de foment de l'oleoturisme, ha arribat el moment de connectar el sector per promoure les diferents iniciatives que sorgeixen arreu del territori i unir esforços.
La creació d'aquesta xarxa també té com a objectiu fomentar la cooperació i el treball en comú per desenvolupar iniciatives que impulsin l'oleoturisme com una activitat turística en expansió que aporti turistes i arreli el jovent al territori, evitant així la despoblació dels municipis rurals oleícoles.